Ana Sayfa Ana Sayfa  Forum Forum  Balkanlar TV Balkanlar TV  Tarihte Bugün Tarihte Bugün  Haberler Haberler  Makaleler Makaleler
Son mesaj - Gönderen: Taran Kedi - Cuma, 06 Nisan 2012 15:50
Balkan Türklerinin Buluşma Noktasına Hoş Geldiniz.
Balkanlar.Net
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Kasım 24, 2017, 21:34:02
151.700 Mesaj 8.683 Konu Gönderen: 8.295 Üye
Son üye: figenbakay
Balkanlar.Net  |  Balkan Dünyası  |  Pomaklar , Goralılar , Torbeşler  |  Konu: popüler kültür(POMAKLAR) 0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: 1 2 [3] 4 5
Gönderen Konu: popüler kültür(POMAKLAR)  (Okunma Sayısı 23248 defa)
PAŞALI
Ziyaretçi
« Yanıtla #20 : Ocak 26, 2007, 22:02:37 »

Pomak Göçmenlerde Müzik ve Pesna

Osmanlı Rus Savaşı'ndan önce Rodoplar'da ve Lofça'da yaşayan Pomaklar bugün Türkiye, Bulgaristan, Yunanistan ve Makedonya'da yaşıyorlar. Göçle birlikte müzikleri de Bulgaristan'dan Anadolu'ya taşındı.

   
 
 
 
Pomakların kökeni ile ilgili iki karşıt görüş mevcut. Bir görüşe göre Pomak Slavca "pomaçi" (yardımcı) sözcüğünden geldiği için Pomaklar, Slav kökenli Müslüman. Diğer bir görüşe göre ise Pomaklar 14. yüzyılda Rodoplar bölgesine göçen Ahilik örgütüne bağlı Türkler ya da Kuman Peçenek Türklerinin 11. yüzyılda Rodoplar'da kalmış etnik boyları.
Pomakların Anadolu'ya göçü, Müslüman ve Türk kökenli diğer toplulukları da kapsayan büyük göç hareketi içinde yer alır. Osmanlı Rus Savaşı sırasında Balkanlar'dan Anadolu'ya ilk büyük göç hareketi başladı. Balkan Savaşları'nın sonucunda Trakya, Rodoplar ve Pirin Makedonyası bölgelerindeki iller Bulgaristan'a katıldı. Pomakların önemli bir kısmı Trakya'ya ve Anadolu'ya göç ettiler ve Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Çanakkale, Balıkesir, Bursa, Manisa, Eskişehir gibi illerde birçok köy kurdular.
Yunanistan'la 1923-1924 yılları arasında yapılan mübadele anlaşmasında Pomak toplulukları da değiş tokuş programına alındı. Son olarak 1980'lerdeki Bulgar Devleti'nin "isim değiştirme" politikası nedeniyle Türkiye'ye göç ettiler

KAYNAK: Atlas dergisi
Logged
PAŞALI
Ziyaretçi
« Yanıtla #21 : Ocak 26, 2007, 22:05:08 »

Bulgarcada şarkı, türkü anlamına gelen "pesen" sözcüğü, Pomaklarda pesna, pesniya ya da pense olarak kullanılıyor. Pomakların "fado"su olarak tanımlayabileceğimiz "pesna" bütünüyle sözel. Pomaklara özgü bu müzik kültürü, yaşlıların belleğinde korunuyor.
Pesnaların büyük bölümünde sevda, kahramanlık ve tarihi olaylar işleniyor.
Şükrü Paşa İstanbul'da (Enver Hoca)
Şükrü Paşa İstanbul'da
İstanbul'da canım tahtta
Tahtta oturuyor kahve içiyor
Kahve içiyor canım gözyaşı döküyor
Gözyaşı döküyor acı acı lanet ediyor
Kahpe olsun kör olsun
Kör olsun Enver Hoca
O sattı Türk toprağını
O sattı canım Urumelilereş
Sözlerin çoğu Pomakça olmasına karşın, Türkçe olanları da var. Albümde Pomakça pesnaların Türkçe çevirisi de bulunuyor. Çeviride bazı sözcükler için Bulgaristan Türklerinin kullandığı karşılıklar verilmiş. Kalan Müzik "Arşiv Serisi" kapsamında yayınlanan albümde kayıtlar İzmir'in Bayramlı, Çınardibi ve Manisa Karaağaçlı'daki alan çalışmalarında yapıldı.

1.  Risim'im oğlum Risim'im  8'03''  Örnek 
2.  Şükrü Paşa İstanbul'da (Enver Hoca)  6'11''  Örnek 
3.  Bütün hacılar yola çıktılar  5'53''  Örnek 
4.  Acep üzgar mı esiyor? (Batak)  4'24''  Örnek 
5.  Seleye kiraz topladın mı?  3'38''  Örnek 
6.  Yeni neler neler oldu da (Sliven kasabası)  4'15''  Örnek 
7.  Sus hafifçe çekiştir anacığım  2'18''  Örnek 
8.  Sevişiyorduk yavrum aldatıyorduk  4'15''  Örnek 
9.  Selim'im oğlum Selim'im  3'49''  Örnek 
10.  İmeceye gittim dün akşam (Fatminka)  2'48''  Örnek 
11.  Kızım mori güzel kızım  3'59''  Örnek 
12.  Hangi kuşum türkü söylüyor?  3'50''  Örnek 
13.  Şu, benim aldı gözlerimi  2'16''  Örnek 
14.  Taşdelik (Arzu ile Kamber)  3'47''  Örnek 
15.  Pınar senin sağ yanında sazlar var  2'55''  Örnek 
16.  Kareler de geymiş yastadır başı 

Logged
Serkan
Serkan
Onursal Üye
*****

Popülarite: 63
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 548


« Yanıtla #22 : Ocak 26, 2007, 23:02:42 »

        Pomakların türk oldukları iddasını bugün aşırı milliyetçi bir kaç türk tarihçisinden başka kimse iddia etmez edemez çünkü osmanlı arşivlerinden bile Pomakların Osmanlı zamanında müslüman olmuş bulgarlar oldukları ispatlanıyor. Bizzat Türk Tarih kurumundan çıkan Kemal Gözler tarafından yazılan Les villages de Lofça kitabında osmanlı tahrir defterleirndne kayıtlara bakılarak bu konuya değiniliyor.

http://www.anayasa.gen.tr/pomak-tam.htm

         Pomaklar sadece müslüman olduları ve osmanlı-müslüman-türk kültürüne mensup oldukları için bulgarlar tarafından türk muamelesi görmüşler ve türklerin yaşadıklarını yaşamışlardır. Buna saygımız sonsuz olmakla birlikte bu tarihsel geçreği değiştirmez. Ayrıca bulgar olmak aşağılayıcı birşey değildir. Önemli olan insani erdemlere sahip olmaktır.
Logged

Свобода, равенство, братство
Liberté, Egalité, Fraternité
emel
İlgili Üye
**

Popülarite: 9
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 65


« Yanıtla #23 : Ocak 27, 2007, 00:01:55 »

        Pomakların türk oldukları iddasını bugün aşırı milliyetçi bir kaç türk tarihçisinden başka kimse iddia etmez edemez çünkü osmanlı arşivlerinden bile Pomakların Osmanlı zamanında müslüman olmuş bulgarlar oldukları ispatlanıyor. Bizzat Türk Tarih kurumundan çıkan Kemal Gözler tarafından yazılan Les villages de Lofça kitabında osmanlı tahrir defterleirndne kayıtlara bakılarak bu konuya değiniliyor.

http://www.anayasa.gen.tr/pomak-tam.htm

         Pomaklar sadece müslüman olduları ve osmanlı-müslüman-türk kültürüne mensup oldukları için bulgarlar tarafından türk muamelesi görmüşler ve türklerin yaşadıklarını yaşamışlardır. Buna saygımız sonsuz olmakla birlikte bu tarihsel geçreği değiştirmez. Ayrıca bulgar olmak aşağılayıcı birşey değildir. Önemli olan insani erdemlere sahip olmaktır.

kemal gözler üniversitede benim hocamdı, kendisi aslen rusçukludur,
acaip bilgili bir insandı, o dediyse doğrudur

Logged
PAŞALI
Ziyaretçi
« Yanıtla #24 : Ocak 27, 2007, 00:02:37 »

alıntı yukarıdaki vermiş olduğunuz linkten yapıldı.


ÖZET: OSMANLI TAHRİR DEFTERLERİNE GÖRE XV VE XVI'NCI ASIRLARDA LOFÇA POMAK KÖYLERİ.- Pomaklar anadil olarak Bulgarca konuşan bir müslüman topluluktur. 1877-1878 Türk-Rus Harbinden önce Bulgaristan'da Rodoplar ve Lofça (Lovec) olmak üzere iki ayrı bölgede yaşıyorlardı. Lofça Pomaklarının kökenleri bilinmemektedir. Bulgar tarihçilere göre, Lofça Pomakları, saf Bulgar ırkındandır ve Osmanlı döneminde İslam'a zorla ihtida etmişlerdir. Bu kitap, XV ve XVI'ncı yüzyılda tutulmuş Osmanlı tahrir defterleri itibaren Lofça Pomaklarının kökeni sorunun çözmeye çalışmaktadır. Bu defterler, Lofça bölgesindeki 40 Pomak köyünde ortaya çıkan ilk Müslümanların (=Pomakların) büyük çoğunluğu itibarıyla ihtida kökenli olduklarını göstermektedir. Zira, bu defterlerden, Müslüman bireylerin 1516’da % 42’si 1545’te % 72’si ve 1579’da % 21’i "veled-i Abdullah", yani yeni mühtedi olduğu sonucuna ulaşılmaktadır. Keza, bu kitap, bu köylerde ilk Müslümanların binden bire değil, uzun bir tarihsel süreç sonucunda ortaya çıktığını göstermektedir. Bir yüzyıl boyunca (1479-1579), bu köylerdeki toplam nüfusun yalnızca % 5’i Müslüman olmuştur. Bu da Pomakların İslam'a zorla ihtida ettirildiği tezini çürütmektedir.

görüldüğü gibi bulgar görüşlerini(tezlerini)ön planda tutmaktadır varılmak istenen sonuca destek sağlamak amacı ile yapılan araştırma ve değerlendirmelerin tarafsızlığından , bilimselliğinden kuşku duyulur duyulmalıdır da.


aşağıda ki satır (TC BAŞBAKANLIK BULGARİSTAN AZINLIKLAR PAPORU)ndan alıntıdır devletin resmi duruşuna temel teşkil edecek belgeler arasındadır.


Pomaklar 11, Yüzyılda Orta Asya'yı terk ederek, Ukrayna ve Romanya üzerinden Bulgaristan'a gelen Kumanların devamıdır


sorun bulgarlığın iyi yada kötü olması değil reel gerçeklerin ortaya çıkarılmasıdır . Yukarıdaki konuyu iyi irdelerseniz yanlızca din i saptırmanın engellenmesine yönelik olduğunu anlarsınız tabii ki bu neyi anlamaya çalıştığınıza bağlı

sadece pomakların bulgar olduğunu görmaye çalışırsanız yazının sadece bu kısmını görmeniz diğer kısımlarını yok saymanız yeterli

o halde bulgarların anadolu türklerinin dilinide dininide kaybetmiş bulgarlar olduğu sonucuna da varabilirsiniz.

yapmaya çalıştığımız yorumlara yorum katmadan insanların bilgilenmesine katkı sağlamak elbette ki sonunda ortaya çıkacak olan sonuç en doğru olan olacaktır esen kalın.
« Son Düzenleme: Ocak 27, 2007, 02:31:14 Gönderen: PAŞALI » Logged
PAŞALI
Ziyaretçi
« Yanıtla #25 : Ocak 27, 2007, 00:21:47 »

Pomaklar anadil olarak Bulgarca konuşan bir müslüman topluluktur. 1877-1878 Türk-Rus Harbinden önce Bulgaristan'da Rodoplar ve Lofça (Lovec) olmak üzere iki ayrı bölgede yaşıyorlardı. Lofça Pomaklarının kökenleri bilinmemektedir. Bulgar tarihçilere göre, Lofça Pomakları, saf Bulgar ırkındandır ve Osmanlı döneminde İslam'a zorla ihtida etmişlerdir.

bu kısım kemal gözlerin değil BULGARLARIN tezidir.
Logged
PAŞALI
Ziyaretçi
« Yanıtla #26 : Ocak 27, 2007, 00:37:45 »

DEĞERLİ ARKADAŞLAR yazılarımı ne kadar takip ediyorsunuz bilemiyorum ancak son avrupa birliği limanlarrın rumlara açılma talebi gibi bu pomaklar konusu da ileriki zamanlarda türkiyeye dayatma olarak gelebilecek tehlikeli bir gelişmedir UYANIN lütfen bulgarların ustaları ruslardan çamur at izi kalsın tarzı politikaları öğrenmek için komünizm döneminde yeteri kadar zamanları oldu kurmaya çalıştıkları alt yapı zaman zaman yunanlılara da diş göstermelerinden belli olmuyor mu önce tüm dünyaya kendi tezleri olan pomakların bulgar olduğunu dikte ettirecek sonrada yunanistandan pomakların yaşadığı bölgenin bulgar toprağı olduğu gerekçesi ile toprak talebi getirecek bi tabii türkiyedende trakyayı isteyecek böylece büyük bulgaristan oluşturulmaya çalışılacak BG da okullarda bu ders olarak çocukların ders kitaplarında okutuluyor yunanlı bile bunu gördü bulgar tehlikesinin farkına vardı  karşı tez geliştirip bu tezlerini oturtmak için hiç bir masraftan kaçınmadan manyak fonlar oluşturuyor  UYANIN -ARTIK- UYANIN da konuya bulgar gözlüğü ile bakmaktan onların sözcülüğünü yapmaktan vaz geçin bu yanlızca bulgar tezlerinin toplum da kabul görmesine yarar bu ülkenin ekmeğini yeyip bulgarın düdüğünü çalmayın görün gerçekleri at gözlüklerinizi çıkarın itin havlamalarını ah ne güzel havlıyor diyerek ne kendinize ne ait olduğunuz ulusa zarar vermeyin bunu yapacaksanız  o itin bölgesinde yapın da içimizi sızlatmayın.
« Son Düzenleme: Ocak 27, 2007, 00:53:03 Gönderen: PAŞALI » Logged
PAŞALI
Ziyaretçi
« Yanıtla #27 : Ocak 27, 2007, 02:24:03 »

 BAŞBAKANLIĞIN (AB)sürecinde  hazırladığı (BULGARİSTANDA AZINLIKLAR RAPORU )ndan alıntıdır



POMAKLAR KONUSU


Her ne kadar Bulgaristan Avrupa Birliği yolunda attığı adımlarla gelecke için umut verse de, totaliter rejim döneminde izlediği “birleştirip kaynaştırma politikasını” bu defa baskı ile değil, ama AB normlarını sübjektif bir şekilde yorumlayarak sürdürdüğünü düşünmek mümkündür. Çünkü Sofya Türk azınlığın bir bölümünü “Tatar”, “Pomak” ve “Çingene” saymaktadır.

Pomakların menşei konusunda çesitli görüsler bulunmaktadır. Bulgarlar Bulgar olduklarını, Yunanlar ise en eski Yunanlar olduklarını savunagelmektedir. Ancak Pomaklar kendilerinin Türk olduğunu söylemektedir.


Pomaklar 11, Yüzyılda Orta Asya'yı terk ederek, Ukrayna ve Romanya üzerinden Bulgaristan'a gelen Kumanların devamıdır. Pomaklar ilk olarak Bulgaristan'ın Tuna Boyu ve Dobruca bölgelerine, daha sonra güneye inerek Rodoplar ve Makedonya'nın doğu kesimlerine yerleşmişlerdir. Bugün Rodoplar ve Pirin bölgelerinde ikâmet etmekte olan Pomaklar, bunun dışında Bulgaristan'ın kuzeyindeki Lofça, Plevne, Teteven; Orta Bulgaristan'da Filibe vilâyetlerinde küçük gruplar hâlinde yaşamaktadır.


Yunanistan ve Bulgaristan’ın, Pomakların kendi etnik gruplarına mensup olduklarına yönelik iddiasının hiçbir bilimsel dayanağı yoktur.


Pomak dilinin %60 Türk lehçelerinden oluşmasının Pomak kültürünün de Yunan, Bulgar, Makedon kültürleri ile bağı yoktur.

Pomaklar Nisan 1876'da Osmanlı yönetimine karşı başlayan Bulgar ayaklanmasında Bulgarların yanında yer almadıkları gibi, ayaklanmanın bastırılmasında etkin rol oynamışlardır.


Kezâ 1877-78 Osmanlı-Rus Savaşı’nda da Osmanlı yanlısı ve Bulgar karşıtı tavırlarını sürdürmüşlerdir.


Ayrıca 1877-78'deki savaşta Rodoplar’da yaşayan Kıpçak, Kuman ve Oğuzlar ile bir araya gelerek Ruslara karşı direnmişlerdir.


Pomaklar 1912-13 Balkan Savaşlariı döneminde de Bulgarlaştırma operasyonlarının konusu olmuştur. "Pokristvane” diye alınan bu operasyonlarda 150.000 civarında Pomaka zorla din değiştirtilmiştir.


Daha sonra 1938 yılında "Rodina Kardeslik Cemiyetinin" kurulması ile Pomaklar için ikinci zor dönem başlamıştır. Bu cemiyet, Pomakların Bulgarlarla aynı soydan geldiklerini ileri sürerek, kardeş oldukları tezini işlemiştir ve Türkçe yine yasaklanmıştır.

1944'te 2. Dünya Savaşı'ndan sonra Bulgaristan'da kurulan Komünist rejimin ilk yıllarında yumuşama olsa da, şartlar daha sonra eskisinden daha sert hale gelmiştir.


1945-49 yılları arasında Bulgaristan-Yunanistan sınırına yakın yerlerde yaşayan Pomaklar Bulgaristan'ın iç kesimine zorla sürgün edilmişlerdir.


1950 yıllarında Pomak köylerinin giriş ve çıkışları izne tabi tutulmuştur. Bu uygulama 1992'ye kadar devam etmiştir.

1950-55 yılları arasında isim değiştirme kampanyaları yeniden hız kazanırken, bu uygulamanın devamı olarak Pomaklar, 1956’daki nüfus sayımları Bulgar olarak kayda geçmislerdir.


1964 yılında bu uygulamadan vazgeçilerek 130.000 Türke isimleri iade edilse de, 1970’te Pomakların isimlerinin değiştirilmesine yeniden başlanmıştır.


O dönemde Meriç baraji gölünde 1000 kişinin cesedi toplu hâlde ortaya çıkarılmıştır. Olayı dünya kamuoyuna, Yugoslavya Televizyonu duyurmuştur. 1978 yılına kadar katliâmlar devam etmiştir.


1978’de Pomakların diğer Türklerin yaşadığı bölgelere girişi yasaklanmıştır. Bulgaristan’da Pomak kimliği 120 yıldır reddedilmektedir.
Logged
PAŞALI
Ziyaretçi
« Yanıtla #28 : Ocak 27, 2007, 03:26:59 »

        Pomakların türk oldukları iddasını bugün aşırı milliyetçi bir kaç türk tarihçisinden başka kimse iddia etmez edemez çünkü osmanlı arşivlerinden bile Pomakların Osmanlı zamanında müslüman olmuş bulgarlar oldukları ispatlanıyor. Bizzat Türk Tarih kurumundan çıkan Kemal Gözler tarafından yazılan Les villages de Lofça kitabında osmanlı tahrir defterleirndne kayıtlara bakılarak bu konuya değiniliyor.

http://www.anayasa.gen.tr/pomak-tam.htm

         Pomaklar sadece müslüman olduları ve osmanlı-müslüman-türk kültürüne mensup oldukları için bulgarlar tarafından türk muamelesi görmüşler ve türklerin yaşadıklarını yaşamışlardır. Buna saygımız sonsuz olmakla birlikte bu tarihsel geçreği değiştirmez. Ayrıca bulgar olmak aşağılayıcı birşey değildir. Önemli olan insani erdemlere sahip olmaktır.

SAYIN SERKAN size araştırmacı yazar basri zilabit in osmanlı arşivlerini tarayarak elde ettiği bilimsel verilere dayanan türk tarih kurumu yayınların da bir gezinti yapmanızı öneririm (tabii bulgar gözlüğünüzü çıkararak)aksi halde bu belgeler dahi size bir anda görünmez olacaktır emin olabilirsiniz.

Ayrıca bulgar olmak aşağılayıcı birşey değildir. Önemli olan insani erdemlere sahip olmaktır

CEVAP:sence aşağılayıcı olan türk olmak mı (türk olmak insani erdemlere sahip olmaya engel mi )
bulgar olmak bir erdem ise(duruşun onu gösteriyor) ben almayım alana da mani olmayım lütfen önden siz buyrun.
« Son Düzenleme: Ocak 27, 2007, 03:43:10 Gönderen: PAŞALI » Logged
PAŞALI
Ziyaretçi
« Yanıtla #29 : Ocak 27, 2007, 09:53:09 »

Türkçe için açlık grevi



Balkanlar’ın yeni ve küçük ülkesi Makedonya’da yaşanan dramın konusu, kendini Türk hisseden bir azırnlığa bu dilde eğitim hakkının tanınmamasıyla ilgili.
   

--------------------------------------------------------------------------------

Emsalleri okullu olma heyecanı yaşarken, Makedonya’nın Debre şehrine bağlı Aşağı Jupa bölgesindeki 171 çocuğun, bu güzel duygudan mahrum kalmalarının dramı. 2 milyon nüfuslu ülkenin bir bölgesinde, küçük bir Kocacık’ın Necati Zekeriya İlkokulu’nda, çoğunluğu yaşlı 60 kadar ebeveynin, hiç bir siyasi ve ideolojik maksat taşımadan başlattıkları açlık grevi bu.

Yoğun gündemi nedeniyle Türkiye kamuoyunda pek yankı bulmayan bu hadisenin kökeni, Balkanlar’daki nüfus yapılarının karışıklığını, yönetimlerin kendi lehlerine kullanma arzularına dayanıyor. Balkanlar’da genel olarak Pomak diye bilinen Makedonya’da ise Torbeş olarak tanınan insanlar şimdiye kadar demokrasi ortamı olmadığı için anadillerinde eğitim hakkından mahrum bırakılmışlardı. 1991’de demokrasinin gelmesinden sonra, hiç değilse çocuklarının Türkçe öğrenmelerini istiyorlardı. Geçen 5 yıl içinde bu isteklerinde bir türlü muvaffak olamadılar. Yetkililerin sessiz kalması karşısında kendi güçleri çerçevesinde çareler aradılar. Kendi köylerinde Türkçe sınıf açılması istekleri yerine getirilmeyince çocuklarını geçen yıl, 8—10 km. mesafedeki başka bir Türkçe eğitim veren okula, Necati Zekeriya İlkokulu’na gönderdiler. Bir ay sonra karşılarında devletin polis güçlerini buldular. Bütün bunlar karşısında yılmadılar, bu sene seslerini açlık greviyle, canlarını ortaya koyarak duyurmaya çalışıyorlar.

Türkçe’ye özel bir düşmanlığı olmayan Makedon yönetimi, bir yandan ülkenin çoğu bölgesinde Türkçe eğitime, Türkçe basın yayına müsaade ederken, bu bölge halkının Türk değil Makedon asıllı Müslüman oldukları iddiasıyla Jupa’da Türkçe eğitime izin vermiyordu.

İnsani ve hukuki açıdan sonuna kadar haklı olan davada, velilerin kararlılığı ve yetkililerin ilgisizliği yüzünden kilitlenen probleme, grevin 25’inci gününde kısmen de olsa çözüm bulundu. Geçici de olsa 171 Jupalı öğrencinin Necati Zekeriya İlkokulu’na kayıt yaptırmaları kabul edildi. Öğrenciler okullu oldukları için sevinçli, ancak veliler probleme kesin bir çözüm bulunana kadar açlık grevini sürdürmekte kararlılar. Okul Öğretmenler Komisyonu’nun aldığı kararın devlet tarafından onaylanmasını istiyorlar.

Makedon basın yayın organlarının ilgisiz kaldığı bu insanlara, ülkedeki Türkler’in tek temsilcisi Türk Demokratik Partisi sahip çıktı. Parti Başkanı Erdoğan Saraç, Aksiyon’a yaptığı değerlendirmede Makedonya’nın her zamankinden ziyade birlik ve berabeliğe ihtiyacı olduğunu, meselenin kangren haline gelmesine yetkililerin ilgisizliğinin neden olduğunu söylüyor ve ekliyor “Makedonlar pek birlik istemiyor her halde. Tek açıklama yapmadılar. Bu insanlardan birkaçı ölse ne olacaktı?”

Saraç’a göre, hükümetin ilgisizliğinin sebebi nüfus hesabı. Ona göre, bu insanlara istedikleri Türkçe eğitim verilirse, onların Türk kimlikleri de tanınmış olacaktı. Bu da Makedonya’nın nüfusunda Makedonlar’ın sayısının yüzde 4 kadar azalması gibi bir netice demek. Bu konuda sovenist Makedon muhalefete hesap vermek de zor olacaktı. Yani problemin sessizlik içinde çözülmesi hükümetin cok işine yaramış oldu.

Yaşadıkları ülkelerde milli kimlik problemiyle her zaman karşı karşıya olan bu insanlara Makedonya’da halk, “Torbeş”, yetkililer “Makedon Müslümanı” diyor. Buradaki toplam nüfusları yaklaşık 80 bin. Problemin giriftleşmesinde kendilerinin de payı yok değil. Çünkü bunların bir kısmı kendini hükümetin istediği gibi ‘Makedon Müslümanı’, bir kısmı ‘Türk’, hatta çok az bir kısmı ‘Arnavut’ kabul ediyor


KAYNAK:HAFTALIK AKSİYON  DERGİSİ
Logged
Sayfa: 1 2 [3] 4 5
Balkanlar.Net  |  Balkan Dünyası  |  Pomaklar , Goralılar , Torbeşler  |  Konu: popüler kültür(POMAKLAR) « önceki sonraki »
    Gitmek istediğiniz yer:  



    MKPortal C1.2.1 ©2003-2008 mkportal.it
    Bu safya 0.02437 saniyede 22 sorguyla oluşturuldu

    Emlak ilanları, araba ilanı ver Blog