Ana Sayfa Ana Sayfa  Forum Forum  Balkanlar TV Balkanlar TV  Tarihte Bugün Tarihte Bugün  Haberler Haberler  Makaleler Makaleler
Son mesaj - Gönderen: Taran Kedi - Cuma, 06 Nisan 2012 15:50
Balkan Türklerinin Buluşma Noktasına Hoş Geldiniz.
Balkanlar.Net
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Kasım 24, 2017, 21:32:43
151.700 Mesaj 8.683 Konu Gönderen: 8.295 Üye
Son üye: figenbakay
Balkanlar.Net  |  Balkan Dünyası  |  Pomaklar , Goralılar , Torbeşler  |  Konu: (POMAKÇA)nedir,nasıl bir dildir, ne değildir. 0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 9
Gönderen Konu: (POMAKÇA)nedir,nasıl bir dildir, ne değildir.  (Okunma Sayısı 50146 defa)
pomak35
İlgili Üye
**

Popülarite: 18
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 54



« Yanıtla #10 : Ocak 29, 2007, 12:43:01 »

    gelelim yukarıdaki yazınıza ben bir şey anlamadım senin neyi savunduğunu anlayamadım mazur gör lütfen
nasıl olması gerektiğini de yazarsan belki daha iyi olur sanırım.

Benim savunduğum pomakçanın varlığıdır. Evet bu dil veya ağız nasıl tanımlarsanız tanımlayın can çekişmektedir. Özellikle yunanistan hükümeti pomakça ile alakalı olmayan bir çok kelimeyi dile sokarak oradaki kardeşlerimizin beynini yıkamaktadır. Amacı sinsi planları doğrultusunda pomakları helenleştirmektir. Tamam arkaik bir dil olarak kullanım alanı sınırlı olmasına rağmen bizim pomakçayı en azından reddetmememiz lazım gerekir diye düşünüyorum.
Logged
Serkan
Serkan
Onursal Üye
*****

Popülarite: 63
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 548


« Yanıtla #11 : Ocak 29, 2007, 13:36:40 »

Size bir kaç örnek
Has koyi lafish li?= kiminle konuşuyorsun? (pomakça)  koi vi govorite li? (bulgarca)
Kak to zavut?=Adın ne?(pomakça) Kak se kazvate? (bulgarca)

Burada kak to zavut kalıbı ukrayınca kakva zvut'tur / has koyi lafish li? sorusunda "laf" türkçedir ama gramerde slavcadır

 



LAF gördüğünüz gibi bizim türkçe laftan geldiği aşikar (ish zaten ikinci tekil şimdiki zaman çekimi) bulgarcada da buna benzer örnekler mevcut mesela ''Kefia'' ki yabancı dillerden girip fiilleşen kelimeler o dilin fiil çekimi yapısına uydurulur.
Laf kelimesi ise türkçe de kullanılmakla birlikte türkçe kökenli kelime değildir farsça kökenli kelimedir ve Türkiye türkçesinde kullanılmaktadır burdan bu kelimenin pomakçaya Türkiye türkçesi (yani osmanlı türkçesinin devamı) geçtiğini rahatlıkla görebiliriz.

http://tdk.gov.tr/TR/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF4376734BED947CDE&Kelime=laf

Size bir kaç slav dillerinde adınız nedir neymiş yazayım.

Macedonian (Macedonia) [informal]          Kako se vikash?
Serbian (Serbia, Yugoslavia) [informal]    Kako se zovesh?
Slovenian (Slovenia) [informal]            Kako se imenuješ?
Ukrainian (Ukraine) [informal]             Yak tebe zvut?
Belorussian (Belarus)                      Yak vas zavút?
Bulgarian (Bulgaria) [informal]            Kak se kazvash?
Croatian (Croatia, Bosnia)[informal]       Kako se zoveš?
Russian (Russia) [informal]                Kak tebya zavut?

http://www.elite.net/~runner/jennifers/yourname.htm

Як вас звати?
[Yak vashe im"ya?]    (13)    What is your name?
Як ваше ім'я?
[Yak vas zvaty?]    (14)    What is your name?

http://www.ukma.kiev.ua/pub/courses/UFL/

Bir kaç örnek Ukrayna slavcasına ait olduğunu göstermez ayrıca ukrayna slavcasında kakva zvuk oladuğunu nerden öğrendiyseniz yanlış öğrenmişsiniz öyle değildir zaten dil ailesine aidiyet kararını vericek olan biz değiliz bu konu hakkında bir dilbilimcinin makalesini yayınlarsak sadece bu tez inandırıcı olabilir. Ayrıca Dilbilimin kurucusu sayılan Ferdinand de Saussure'ün de dediği gibi dilde değişime uğrayan ögeler günlük yaşam diline en çok kullanılanlardır gördüğünüz gibi  adın nedir sorunda çok yakın dillerde bile değişim olmakta ancak fiil köküne baktığımızda ''ZVK' sesizlerinin değişik kombinasyonları olduğunu görebilirsiniz.'

« Son Düzenleme: Ocak 29, 2007, 13:38:39 Gönderen: Serkan » Logged

Свобода, равенство, братство
Liberté, Egalité, Fraternité
bogutevolu
mustafa
Onursal Üye
*****

Popülarite: 64
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 519



« Yanıtla #12 : Ocak 29, 2007, 13:59:04 »

Bogutevolu der ki: Evvela Serkan abimin yazısnı çözebilmiş değilim. Malum yaş 47 herhalde bunuyorum da kardeşimizn anlatmak istediğini kavrayamıyorum.
Balkanlarda Bulgarca, Makedonca, sırpça ve hatta Boşnakça arasında aslında diğer slav dilleri gibi belirgin farkların dışında aslında çok fark yoktur. Aralarındaki filolojik farkları çok iyi bilmeyen bir mürekkep yalamış aydın hepsini rahatlıkla aynı dil sayabilir.  Ama gel gör ki Balkan tarihinde slav kökenli milletlerin kendi aralarında sürdürdükleri dil ve harf kavgalarını bilen bunların nasıl birbirleriyle kanlı bıçaklı olduklarını bilirler.
Her biri aynı sesi bile farklı bir şekilde yazarak birbirlerinden farklı olduklarını kanıtlamaya çalışırlar. Şimdi burada Rusçadan başlayıp, Bulgarcaya kadar tüm slav dilleri ayrı olduğu ve bunları konuşanlara hep ayrı birer ulus tanımlaması yapıldığı halde iş pomakçaya gelince neden varlığı türkler de dahil tüm slavlar ve Yunanlılartarafndan kabul edilmez anlamıyorum.
Benim annem-babam hiçte türkçeye benzemiyen bir dili konuşurken ve biz bunu tarihsel açıdan Ukrayna bozkırlarındaki Kıpçak imparatorluğu dönemine bağkarken Türk olduğumuzu ifade etmeye çalışırken ulusların halden hale geçme nazariyesini göz ardı etmeden neden herkes siz de yoksunuz, diliniz de yoktur. Siz bir hayalden ibaretsiniz.. yada hepiniz birden Tüm balkanlı uluslar dahil sen bizdensin. Senin kendine ait bir kimliğin yoktur ve hiç olmadı diyebiliyorsunuz.
Sen beni inkar etmeye kalktıkça, beni kabul etmedikçe işin neresinden başlayacağız ki: hangi bilimsel araştırmayı ortaya koyup doğrusunu - eksisini değerlendireceğiz.
Kürtlerin varlığı Osmanlı zamanında kabul et. Cumhuriyetin ilk yıllarında kabul et. Ondan sonra inkar et. Sonra Kürt arkasına Avrupa ve ABD'yi alınca Kürt realitesini tanıyoruz de.. Bana sorarsan Ben Kürtlerin Altay bölgesindeki Rus Tarihçilerin araştırmaları sonucu ortaya çıkan Urungu mezar taşlarına dayanarak Ya türk yada Türklere bağlı bir kabile iken göç yolula bir kısmı Türkmenistanda kalmış Bir kısmı Macarlarla beraber Macarların içinde erimiş (8 Macar kabilesinden birisinin adı Kürttür) Bir kısmı Üç büyük kültürün arasında Zağros dağları üzerinde kısmen eski kültürlerle kısmen Türkçe, Arapça ve Farsça kültürü nde etkilenmiş ama zamanla uluslaşma süreci içinde kendini ister kabul et ister etme kendini ayrı bir tanımlamaya tabi tutan bir toplumdur.
Buradaki beni rahatsız eden şey ancak Kürdün arkasına ABD ve AB dayanak olduğu zaman onların zoru ile mi onları kabul edeceksiniz.
Pomaklara gelince 1878 Osmanlı-Rus savaşında, Balkan savaşlarında, Çanakkale savaşında ve Kurtuluş savaşında bu ülke için canını veren onlar, TC devletine tam bir sadakatle itaat eden onlar.  Entellektüel düzeyde şimdi saymaya kalkmayalım adları sanları her yerde boy gösteren bir çok yetişmiş adamıyla bu ülkeye hizmet veren onlar .. Ve üstelik hiç sesini çıkarmaz.. Şu anda devletimizn yaptığı gibi kürt kardeşlerimizi bu devlete bağlı tutabilmek için sonu gelmez maddi ve manevi rüşvetlerle imkanların neredeyse çoğunun onlara dağıtıldığı bu ülkede varlığı dahi kabul edilmemek için kırk dereden su getirilen adı sanı olmayan pomaklar...
Arkadaşlar
Bu konuda farklı tezler vardır. Ben ki daha çok türk tezlerine dayanarak düşünce ve kanaatimi oluşturmuş hatta Türk milliyetçisi olan bir kimseyim. Pomaklığı Büyük Türk Mileetinin bir alt kültürü olarak benimsemeye çalışıyorum. Ama bu arada gerçeği arıyorum .Dezenformasyon çok yönlü olarak bu konuda kafaları bulandırmaya çalışıyor. Aklıselimle düşünmek istiyorum Pragmatik olmak istiyorum. Bu strateji ve taktiklerin mensubu olduğum Türk milletine ve Pomak kardeşlerime faydası v zararı ne olabilir diye hesabediyorum.
Pomakçanın Bulgarca olmadığını iddia eden biziz. Ahmet Cevat EREN'in Balkanlarda akan kan ismindeki kitabında (Bu kitap tamamen Türk tezlerini yansıtmaktadır) Pomakçanın içindeki slav unsurların Ukrayna slavcası olduğunu iddia eden odur.
Ayrıca şunu yeri gelmişken zaman zaman bu sitede Pomakçanın içindeki dil unsurlarıyla ilgili yüzdelerin bana gerçekçi gelmediğini ve varsa bu araştırmanın kim tarafındanve nerede yapıldığının belgelenmesi lazımdır.
Mesela Rus 1878 savaşında ismini hatırlayamayacağım bir Rus Filologu Kürtçenin 7000 kelimesini analiz ediyor ve ona göre bazıları kabul etse de etmese de Kürtçe diye bir dilin olmadığını söylüyor. Bana bu konuda içerleyenler olabilir Kürtçe konusunda iddia edilen Pomakça için de geçerlidir. diye Öncelikle ben kürtçe diye bir dil yoktur demiyorum. Ortada bir vakıa var. Çoğu kelimeleri türkçeden alınmış ama içinde farsça ve arapça kelimelerin yanında arkaik nitelikteki bölgenin eski dillerinden kalan kelimelerin farsça benzeri bir gramer yapısı üzerine oturan ve 5 ayrı lehçe halinde konuşılan bir vakıa ortadadır. Sen yok demekle o yok olmuyor.
Evet Pomakça yok demekle yok olmuyor. Pomaklar diye bir topluluk yok demekle yok olmuyor. (Bulagar bulgar olduğumuzu, Yunan yunan olduğumuzu, makedon makedon olduğumuzu ve tabi Türkiye türk olduğumuzu söyleyip duruyor.
Evet Pomaklar ve dilimiz hem Türkiyede hem Bulgaristanda hem de Yunanistanda can çekişiyor. Ben Arnavutlukta 120 bin pomak yaşadığını yeni öğrendim. Onların halini bilen Allah kulu nerede.. Pomakların ayrıca zihni de paramparça olmuş..Krizin derinliği pomk sitelerini gezen birden farkediyor. Her pomak bir şekilde feryat ediyor. Ama maalesef tarih ulusların mezarlığıdır. Eğer Allah bize ölümü yazdıysa elbette ölüp başka bir toplumun içinde eriyip onun eti ve kanı içinde yoğrulup gideceğiz.

Bu arada farkında olmadığımız bir gerçek yukarıda ifade edilmiş. Kardeşler farkında değilsiniz.. Olaylardan ders almak istemiyorsunuz. Özbekistanda Ahiska türklerinin katliama uğraması, Kazakistanda türk işçilerinin acımasızca dövülmesi, Kırgızistan olaylarında Türklere yönelik yağma ve kötü olaylar ve daha aklıma gelmiyen bir sürü olaylar gösteriyorki bizi sevdiklerini sandığımız kardeşlerimiz aslında bizi çok sever görünmüyorlar. Onlar kendilerini belki Türkik ama türk olarak tanımlamaıyorlar. Onların dilide aslımız türkçe olsa da kimse bir diğerini öyle kolayca anlayabildiği aynı diller sayılmaz. Onlar da ayrışmaya ve uluslaşmaya başlamışlar. Kendimizi kandırmayalım..

uzun yıllar dünyanın kurtuluşunun büyük bir türk birliğinin kurulmasıyla mümkün olabileceği konusunda şartlamışım. Yazılarımın tümüne bakan halen bu ümidimi sürdürdüğümü ve Pax Turcica'nın bir gün gerçek olacağına halen tüm gücümşe inanıyorum. Ancak Etnik tanımlamalar konusunda çok ciddi tezler geliştirilmelidir. Devlet hiç bir etnik grubu kayırmaz dense de halen reel düzlemin bununla ilgisi olmadığı, imtiyazlı sınıfların, sırtını dışa dayamış etnisitelerin, mafya ve çetelerin bu ülkenin çalışan ve vergi veren kişi ve kuruluşlarının sırtında bir kambur olduğu ve bu ülkeyi hep birlikte sömürdüğü ortada değil mi.. Bizim gibi adalet, eşitlik, hukukun üstünlüğü, özgürlük, din ve vicdan hürriyeti, insan hakları daha neler sayayım daha çok hayal edeceğiz. Ülkemizin tüm insanlarının kendi şarkılarını özgürce söyleyeceği günlerin gelmesini özleyeceğiz.
Reel Politik gerçek: Halk hiç bir zaman iktidar olamaz. İktidar daima oligarşik elit içindeki çıkar çatışmaları sonucu yine kendi içinde el değiştirir. Demokrasi de artık toplumların afyonu olmuş.. herşeyi ya tek lider belirliyor. Ya da o tek lidere de o listeleri dışarıdan uluslararası güçler veriyor.
Seçim denilen olgu ikiye ayrılır.
1-Gerçek olan kısmı: seçimin yapıldığı ve halkın oyunu sandığa attığı ve sandık görevlilerince sayılıp üstlerine iletilmesidir.
2-Asıl gerçek olan kısmı: Seçim sonucunun aslında daha önceden belli olmasıdır.

Fıkra: Brejnev devrinde Kremlinde bir teleş yaşanmış. Brejnev meraklanmış. Sormuş : "Ne oluyor?" diye..
KGB şefi yanına gelmiş  ve kulağına fısıldamış: "Efendim, demiş..2 yıl sonrasının seçim sonuçları çalındı. Onu arıyoruz." demiş

« Son Düzenleme: Ocak 29, 2007, 14:07:50 Gönderen: bogutevolu » Logged

Nassınız, eyi misiniz ?
Serkan
Serkan
Onursal Üye
*****

Popülarite: 63
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 548


« Yanıtla #13 : Ocak 29, 2007, 14:35:14 »

            Sayın pomak kökenli türk milliyerçi kardeşlerim. Bu son yazışım olucak artık aynı şeyleri yazmaktan sıkıldım. Benim araştırmalarım ve bahsettiğim kaynaklarda pomakların slav kökenli müslüman oldukları bulgusunu Osmanlı arşivlerinden dahii görmekteyim. Zaten bu konu Yunanistan, Bulgaristan ve Türkiye dışındaki ünicversitelerde tarih kürsülerinde de bu yöndedir. (benim üniversite hocalarma da fransız olanlara dahi sorduğum vardır tabii aksi yöne bir bilgii makale (saygın bir universiteden) varsa kesinlikle paylaşın)
            Pomakların türk kültürüne mensup olduğu hatta bazılarının özellikle Batı trakya'dakilerin türkleştiği ise doğrudır bugün Batı trakya türkleri içinde pomak nufus da bulunmaktadır bunlar çoğunlukla türklerle entegre olmuşlardır. Türkiye'de pomakların olduğu gibi.
            Pomaklar müslüman türk kültürüne (osmanlı) mensup oldukları için onların hakkını savunmak onlara türkler kadar yakın ilgi göstermek Osmanlı mirasçısı Türk devletinin bir vefa borcudur çünkü bir çok savaşta bize katılmış omuz omuza çarpıştığımız insanlar olmuşlardır.
            Pomakça dilinin varlığı konusunda görüşleirmi ve araştırmalarımı da bahsettim ancak bu politik konu da olduğundan Türkiye devleti açısından pomakça dilinin varlığını kabul ederiz ancak ondan ziyade onların türkçe öğrenmesi yönünde atılımlar yapmak ve onları türklerle entegre etmek bizim çıkarımızdır zaten Bulgaristan'daki imam-hatip okullarıyla pomak öğrencilerin Türkiye'de okumasıyla bu gerçekleştirilmeye çalışılmaktadır. İkinci yolda Türkiye'nin pomakların Türk kökenli oldukları yönündeki iddiasıdır bu iddia bilimsellikten uzak olmakla birlikte olması gerekendir zamanında ve hatta şimdi de Yunanistan ve Bulgaristan hükümetinin bilimsellikten çok uzak resmi ideolojilerine uygun görüşleri vardır bu bir çok ülkede olan birşeydir. (bu uygulamarın doğru olup olmadığı da tartışmaya açıktır tabi)
               Evet genelleme yaptığımızda Bulgaristan onların ''zorla müslümanlaştırılmış bulgar' olduklarını ve zorla müslümanlaştırıldıkları için tekrar ata dinlerine geri dönemeleir gerektiği yönünde bir tutum içerisindedir. Burda anahtar kelime ''zorla'' yapıldığı iddiası. Yunanlılar ise onların makedon yunanlıların(iskender v.b.) slavlaşmış torunları olduğunu iddia etmektedir ki bu konuda Yunan tezleri dışında yunan siteleri dışında başka bir kaynak bulunamıyor ve Türklerin tezleri ise malum. Türkleirn ve Yunanlıların tezleri inandırıcılık açısından ve politik anlamda sağlam değilken Bulgarlar tezlerini daha sağlam hazırlamışlar ve bu yönce propoganda yapmaktadırlar tabii Osmanlı döneminde zorla müslümanlaştırma olduğu konsunda araştırma yapmamakla birlikte bazı idarelerde kötü yönetim zaman zaman olabilse de islam dinin bunu şiddetle yasaklamasından dolayı buna hiçbir yöneticinin cesaret edeceğini sanmıyorum ayrıca zorla müslüman yapılsaydı bugün niye hala hristian bulgarlarının sayısının çoğunlukta olduğu sorusuna bulgar cevap verememektedirler. Bugün pomakların kökeninden çok (bu çünkü artık biliniyor) tartışılan konu onların müslüman olma süreçleridir.                     
                Türkiye dışındaki pomakları kesinlikle dışlamıyor ve kendilerini kardeşim olarak gördüğümü en baştan beri söylüyorum. Benim bu sitedeki eski yazılarımda da tanıyan tanır ben araştırmaya büyüklerimizden duyduğum ''Bulgar'dan dönme, çingene bulgar karışımı onlara kız verilmez'' gibi ifadelerden rahatsız olduğum için pomakları sahiplendiğim için başladım ancak pomak olmadığım için ise bu olaya sizden daha objektif yaklaştığımı düşünüyorum.
              Aidiyet konusunda kendini türk hisseden bir insana git sen türk değilsin kimse demez diyemez kendini türk hissediyorsa zaten türktür siz kendinizi türk hissetmiyor musunuz? O zaman problem nedir? Ancak bu tartışmada bazı T.C. vatandaşı arkadaşlarımızın pomakçaya bu kadar sahip çıkması beni rahatsız etmeye başladı siz bu ülkenin yerli vatandaşı değilsiniz yani Türkiye'ye sonradan geldiniz türklüğü kabul ederek buna rağmen pomakçanın savunulması yok pomakların en akça pakça temiz insanlar olduğu iddiası Türk milliyetçiliğinden çok başka noktalara kaymaktadır bu çizgiyi iyi ayarlamaya davet ediyorum sizi...
               
Logged

Свобода, равенство, братство
Liberté, Egalité, Fraternité
bogutevolu
mustafa
Onursal Üye
*****

Popülarite: 64
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 519



« Yanıtla #14 : Ocak 29, 2007, 14:57:52 »

Sayın Onursal Üyem Serkan Beyin "Bu konuda  son yazışım olacak" sözüne hürmeten bogutevolu bundan sonra kendi kendine konuşuyor olacak..

Pomaklar arasında iki adet tez revaçtadır. Slav oldukları yada türk kökenli olduklarıdır.
Pomaklık tartışmaları yeni olduğu için herkes gibi pomaklar arasında da kafa karışıklığı olması doğaldır. Zira etraftaki bizimle ilgilenen her kes tezlerini kendine göre hazırladığından savunma reflkesleri şiddetli oluyor. Yine kendi kendie konuşuyorum galiba bu ölmek üzere olan bir toplumı ve kültürün ölüm reaksiyonlarıdır. Onun için sayn onursal üyem alınmasın. Biz zaten ölüyoruz. Cenazemimizi etrafımızdak tüm uluslar hep beraber kaldırıyorlar zaten. Biz öleceğizve diğer ulusların etine ve kanına karışacağız. Tarih milletler ve kültürlerin mezarlığıdır.

Ben tezimi şimdiye kadar ki bilgi toplamaın sonucu kökensel olarak Kuman-Kıpçak türklerinin slavlaşması üzerine kurmuşum .Osmanlı zamanında bu sefer Anadoludan gelen türklerle bir daha karışmış ve ortaya şimdiki oluşum çıkmıştır. Şimdiki dediğim 100 yıl öncesine kadar ki pomakları anlatıyorum Şimdi Pomaklar, pomaklık ve pomakça sizlere ömür ..Allah rahmet eylesin...

Sevgili onursal üyemim içi rahat etsin
En derin saygılarımla...
Logged

Nassınız, eyi misiniz ?
PAŞALI
Ziyaretçi
« Yanıtla #15 : Ocak 29, 2007, 19:26:30 »

xxxxx
Logged
bogutevolu
mustafa
Onursal Üye
*****

Popülarite: 64
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 519



« Yanıtla #16 : Ocak 30, 2007, 08:22:41 »

Paşalı Abime saygılarımı sunarım.
Abimin ne kastettiğini (Ya sam Pomak ne sam ahmak) anladım.
Dün Serkan kardeşime yazdığım yazıyı düşünüp durdum.
Bazan söz maksadını aşar.
Vallahi bu biraz Hrant DİNK ile ilgili ortamın gerginliğinden olsa gerek.
İki üç gün öyle bir hava estirdiler ki bir tane delikanlı çıkıp ulan siz ne diyorsunuz . Ağzınızdan çıkanı bir tarafınız duyuyor mu diye sormaya cesaret edemedi. Ve bir tane Elhamdülillah Müslüman Türk kızı Bülent Ersoy çıktı. Ve yırtınan kalabalığa bir cevap verdi ki bin aferin..

Birinci soru ve birinci cevap: Türk Milliyetçisi bir pomak nasıl oluyor?
Bu bana hiç garip gelmiyor. Zira mazisinde ciidi bir milliyetçi dönemi olan, Türkiyede doğup büyüyen,Pomak da olsa türkçe konuşan ana dili olan pomakçayı öğrenmemiş olan ve konuşamayan, Türk kültürü ile yetiş miş olan, pomaklar hakkında topladığı bilgileri sonucu pomakların kuman-kıpçaklarla Anadolu türklerinin karışmasından oluştuğu sonucuna varan, Ya bulgar ol, ya geber noktasından ataları Türkiye ye kaçıp sığınan, bu ülkenin toprağında büyüyüp yetişen, bu ilkede okuyan, iş sahibi olan , eşi bir türk olan, bu ülkeyi, dilini, dinini, bayrağını, ordusunu, pardon en başta devletini çok seven biri kendisini başka nasıl tanımlayacak ki.. sanırım Türk milliyetçisi pomak böyle oluyor.

Mikro milliyetçilik mi yapıyorsunuz ?
Asla farklı görüşte olan kardeşlerime diyeceğim yok. Pomaklarda Türk tezlerinde de kabul edildiği üzere bir slavlarla karışım ve slavlaşma süreci yaşanmış, dil değişmiş olmasına karşın köken olarak Türk olduğumuzu ve yeniden Yörüklerle karışıp Osmanlı döneminde türklere yakınlaştığımız, Türklerin tarafını tuttuğumuzu ancak pomakça olan dilin ve bir derece farklı kültürün devam edegeldiğini ve sonsöz olarak kültürümüzün Müslüman türk kültürü ile Slav kültürü arasında bir yerde olduğunu ,zaten bütün kavram ve tanımlama kargaşasının bundan çıktığını düşünüyorum
Son söz bana göre Pomaklar Türk milletinin bir alt kültürü ve kimliğği olarak tanımlanmaktadır. Başkalarının tezlerine karışmam.


Milliyeçilik nedir? Bana göre iki tür milliyetçilik söz konusudur. Birincisi olumlu ve yapıcı milliyetçiliktirç Bir anlamda Kültür milliyetçiliğidir. Her kes mensup olduğu yada benimsediği milletin dilini, tairihini, ve diğer kültür unsurlarını sever. Onları korumaya ve yaşatmaya çabalar.
İkinci tür milliyetçilik : Şu anda örneklerini acı bir şekilde gördüğümüz olumsuz, yıkıcı, emperyalist ve lümpen milliyetçiliktir.

Bizim derdimiz daima her bir milletin barış içinde kavga etmeden kendi türküsünü başkasını rahatsız etmeden söyleyebilmesidir. Ancak araya bu Hrant olayı girdi. maalesef bu ortam da derdimizi anlatamadık.
Paşalı Abim benim deRimi bilir. Umarım Serkan abim de beni okur. Ha bu arada Maxilla abimimden yediğim şiddetli fırçadan dolayı ben kendi yazımı da çekmiştim. Bunun bir kardeşimizİn diğer bir kardeşime çıkıştığından anladığım üzere (korku ile alakası )hiç yok. Sadece bir gönül kırdıysak onu tamir etme gayretidir.
Bunlar benim kendi düşüncelerimdir. Beni bağlar.
Yoksa ben türkümü her yerde söylerim.
Vesselam.

« Son Düzenleme: Ocak 30, 2007, 08:57:43 Gönderen: bogutevolu » Logged

Nassınız, eyi misiniz ?
bogutevolu
mustafa
Onursal Üye
*****

Popülarite: 64
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 519



« Yanıtla #17 : Ocak 30, 2007, 09:31:11 »

Pomak35 der ki:
Buna bir örnek verecek olursak; Kumanlar Macar devletinin oluşumunda büyük rol oynamışlar germenler ile karışarak etnik kimliklerini kaybetmişlerdir ama dikkat ederseniz kumanların dil mirası macarca ile devam etmektedir.

Bogutevolu:
Evet okuduğum kitaplarda Kumanların Kıpçak bozkırlarında 1250 den itibaren Moğollar tarafından sürüldüğü, bugünkü Besarabyaya yerlerştiği,  (Basarapa önderliğinde) Kumania isimli bir devlety kurdukları, Codex Cumanicus'un kanıtladığı üzere  ile hristiyanlaştırıldıkları, Moğol baskısı nedeniyle Kumanların bir kısmı Tunanın güneyine inip zaten Bulgaristanda mevcut Kuman topluluğunu güçlendirdiği, ancak başka bir kolun Orta Macaristanda Tuna-Tizsa arasında Yeni Kuman İli anlamına gelen Nagy Kunsag bölgesine yerleşltirldiği, Osmanlılar Macaristanı fethetttiğinde Orta macaristanda Kuman türkçesi konuşna hristiyan türklerin meskun olduğu ve son Kuman Türkçesi konuşan adamın 1911 yılında öldğünü okudum.
Zaten Balkanlarda Türklük sadece Müslümanlara mahsus değildir.
Beklentimiz sadece Bulgarın inadı bırakıp hiç değilse Kendi tarihsel kökenleri konusunda göz yummayı nırakıp şu anda ne olursa olsun kendilerini gerçek verilere göre yeniden tanımlayıp Türklere yakınlaşmasıdır.

Serkan kardeşim derki: Şu andaki Yunanlıların kendini antik Yunanlılar sanmaları gibi.

Bogutevolu : Bu sitenin bir yerlerinde yazdığımı burada mecburen tekrarlamak lazım geldi. İngiliz tarihçilerine göre tarihteki Helen halkı tam 2000 yıl önce tarihten silinmiş olup, Şimdiki Yunanlıların eski Helenlerle alakası yoktur. Kaynaklar Şimdiki Yunanlıları oluşturan 17 etnik grubun 11 tanesinin tek tek sayılarak Türk kavimlerinin kalıntıları olduğunu ben değil ingiliz tarihçisi söylüyor. Ben eskiden bunlara çok meraklı idim.Bu kupürleri saklıyordum. Evde kalabalık oluşturdukları için kimizini attım. Yoksa kim ne zaman demiş yazabilirdim. Şimdi böyle hafızam yardım ettiği ölçüde kanıtsu-ız olarak yazmazdım.
Peki kimmiş bu şimdiki Yunanlılar: Onlar Rum kilisesine tabi ve Rum kültürü ile kaynaşmış belirttiğim 17 etnik grubun karışımı olup, içinde bir tek helen asıllı grup yoktur. Eğer yanlışsam ben bu İngizli tarihçisinin yalancısıyım.

Bu arada anekdotlara devam edeuim: Mısır tam 1000 yıl türk egemenliğinde kaldı. daha 100 yıl bie olmadı sayılır.Mısır nüfusunun üçte birinin türk asıllı olduğu söylenir. Acaba bakın bakalım Mısırda bir Türk dili, kimlik bilinci ve küktüründen bahsedilebilir mi? Adı üstünde Mısır Arap Cumhuriyeti..

Bir kitapta CİA kayıtlarından bahsediliyordu. Bu kaynaklara ne ölçüde güvenilebileceğine , bunları esas almanın insanı ne ölçüde doğruya götürebileceğine kanıt: CİA ya göre Suriye de rivayet kendilerinden menkul bir damla arap kanı olmadığı iddia edilmektedir.  Halbuki Suriye bir Arap Cumhuriyetidir.

Gelelim asıl bombaya bizi biraz sıkabilir ama bu araştırmayı ben bilmem kaç tarihinde Cumhuriyet gazetesinde görmüşüm: O araştırmayı kim yaptı bilmem her halde dostumuz CIA türü bir enteliyansiya örgütü olsa gerek Türkiyede Türk kökenlileri  % 28- 29 civarına iddia ediyordu.   Buna göre Türkiye nüfusunu Türkler ve Türkleşmiş olanlar olarak ikiye ayırmışlar. Zaten yıllardır sürdürülen federatif çözüm dayatmaları bu gibi kurgu bilimsel savlara dayanıyordu.
Logged

Nassınız, eyi misiniz ?
PAŞALI
Ziyaretçi
« Yanıtla #18 : Ocak 31, 2007, 02:31:16 »

« Yanıtla #13 : Ocak 29, 2007, 14:35:14

serkan üzerinden

Türkiye dışındaki pomakları kesinlikle dışlamıyor ve kendilerini kardeşim olarak gördüğümü en baştan beri söylüyorum. Benim bu sitedeki eski yazılarımda da tanıyan tanır ben araştırmaya büyüklerimizden duyduğum ''Bulgar'dan dönme, çingene bulgar karışımı onlara kız verilmez'' gibi ifadelerden rahatsız olduğum için pomakları sahiplendiğim için başladım ancak pomak olmadığım için ise bu olaya sizden daha objektif yaklaştığımı düşünüyorum.
              Aidiyet konusunda kendini türk hisseden bir insana git sen türk değilsin kimse demez diyemez kendini türk hissediyorsa zaten türktür siz kendinizi türk hissetmiyor musunuz? O zaman problem nedir? Ancak bu tartışmada bazı T.C. vatandaşı arkadaşlarımızın pomakçaya bu kadar sahip çıkması beni rahatsız etmeye başladı siz bu ülkenin yerli vatandaşı değilsiniz yani Türkiye'ye sonradan geldiniz türklüğü kabul ederek buna rağmen pomakçanın savunulması yok pomakların en akça pakça temiz insanlar olduğu iddiası Türk milliyetçiliğinden çok başka noktalara kaymaktadır bu çizgiyi iyi ayarlamaya davet ediyorum sizi...
----------------------------------------------------------------------------------------

Türkiye dışındaki pomakları kesinlikle dışlamıyor ve kendilerini kardeşim olarak gördüğümü en baştan beri söylüyorum. Benim bu sitedeki eski yazılarımda da tanıyan tanır ben araştırmaya büyüklerimizden duyduğum ''Bulgar'dan dönme, çingene bulgar karışımı onlara kız verilmez'' gibi


sayın serkan öncelikle samimi yaklaşımlarınızdan dolayı teşekkür ederim biz zaten kendimizi dışlanıyor gibi hissetmiyoruz yanlış anlaşılıp yanlış terimler kurmayalım bizim sorunumuz dışlanmak değil bu ülke uğrunda can verenlerin kan dökenlerindir yani bizim, yani sizin, yani hepimizin tabii ki kardeşiz ülkenin bekaasının tehlikeye düştüğü zaman kimsenin gereğinden kaçma gibi bir lüksü var mı olması da mümkün mü her şey bitti eh artık siz gidin bu ülkenin yerlisi değilsiniz eh bu da mümkün değil bence bu toprakların yerlilerini ararsak sanırım selçuklular da anadoluya geldiğin de bir türk ahali ile karşılaşmadılar
 nasıl ki pomakların  akça pakça temiz insanlar olduğu iddiası kişilerin kendi kişisel görüşü ise büyüklerinizden duyduğunuz bulgardan dönme  çingene bunlar onlara kız verilmez sözleri kişilerin kişisel düşünceleri dir saygı duyarız ve biz onları da seviyoruz çünki bunun  pomakların homojen toplum yapısının getirdiği içe kapanık bir toplum da dolayısı ile dışarısı ile kız alıp vermek pek kolay olmuyor takdir edersiniz ki buda bizim gerçeğimiz ancak toplum içinde titizlikle asırlardır uygulanan 7 göbek kuralı hala da devam eder eh şimdi dejenere olmaya direniyorlar diye kimsenin bu insanları eleştirmeye hakkı olduğunu sanmıyorum.
-------------------------------------------------------------------

Aidiyet konusunda kendini türk hisseden bir insana git sen türk değilsin kimse demez diyemez kendini türk hissediyorsa zaten türktür siz kendinizi türk hissetmiyor musunuz? O zaman problem nedir? Ancak bu tartışmada bazı T.C. vatandaşı arkadaşlarımızın pomakçaya bu kadar sahip çıkması beni rahatsız etmeye başladı siz bu ülkenin yerli vatandaşı değilsiniz yani Türkiye'ye sonradan geldiniz türklüğü kabul ederek buna rağmen pomakçanın savunulması yok pomakların en akça pakça temiz insanlar olduğu iddiası Türk milliyetçiliğinden çok başka noktalara kaymaktadır bu çizgiyi iyi ayarlamaya davet ediyorum sizi



     kendimizi tabii ki türk hissediyoruz sorun da burada kilitleniyor birilerinin çıkıp ta siz türk değilsiniz ama neyse der gibi lütfen tavır alması bizi gerçekten rencide ediyor kaldı ki türk olup ta soyu tartışılmayacak netlikte olup ihanet mertebesini milli düşmanın bile üzerine taşımış bunca örnekler var iken kendi ait olduğu topluma entegre olamaz iken bu tarz yaklaşımlar EVET zorumuza gidiyor kaldı ki bu konuda çok hassas olduğumuz bu dönem de daha fazla ses çıkması da çok olağan

  taktir edersiniz ki siz de üzerine basarak belirtiyorsunuz henüz bu çalışmalar netlik kazanmış değil evet bu süre de durum netlenene kadar eğer insanlar ben türküm diyor sa evet türktür bunun tartışılacak hiç bir yönü yoktur diyelim altından kalkılamadı ve diyelim günün teknolojileri gereği DNA testi gerekti her kes ne olup ne olmadığını ak mı kara mı öğrenir zaten ancak bu bile bana göre hiç kimseye sen şusun ben buyum gibi başkaları hakkında hüküm verme hakkı tanımaz tanımamalıdırda türkiye anayasası bireylerin devlete vatandaşlık bağı ile bağlanacağını hiç bir kişi ,gurup yada topluluğun diğer inin üzerin de olamayacağını eşitliği  net bir şekilde belirtmiştir zaten bu kuralın bozulduğunu bir düşünün ve bundan kimlerin faydası olacaktır yani burada kimse kimseye sen türk değilsin deme hakkına sahip değildir kaldı ki bu anayasa ile garanti altına alınmış iken bu ana yasayı da başkaları değil bu ülkenin insanları hazırlayıp onayladı sen , ben , yani bizler.
 
bizim sıkıntımız yurt içinde değil dışarıda kalan bu güne kadar türk aidiyeti ile varlıklarını korumak için katliama uğramış öz benliklerini yitirme noktasına getirilmiş bu insanlara şimdi kalkıp siz zaten türk değilsiniz demenin ne anlam taşıdığını anlayabilirseniz mesele yok aksi halde bu zulme bu katliama ortak olmakla eş değer değilmidir bu insanlar baştan evet biz türk değiliz deselerdi zaten bu zulme bu katliama uğramayacaklardı bütün bunları göğüsleyecekler  ondan sonrada birileri çıkıp siz zaten türk değilsiniz diyecekler ve bunlar bizim kanımız canımız namusumuz hısmımız akrabamız olacak ve biz sessiz kalacağız siz böyle bir durumu kabullene bilirmisiniz zannetmiyorum eğer bunu yaparsak yarın bu durumu ne çocuklarımıza ne kendimize nede size anlatmak mümkün olmaz.
« Son Düzenleme: Ocak 31, 2007, 03:20:08 Gönderen: PAŞALI » Logged
bogutevolu
mustafa
Onursal Üye
*****

Popülarite: 64
Offline Offline

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 519



« Yanıtla #19 : Ocak 31, 2007, 10:11:18 »

Bir milleti belirleyen unsurlar arasında etnik ve genetik köken konusunun en arkada geldiğini ve hatta bana göre gerçek bir unsur da olmadığını düşünüyorum. Kimlik İbni Haldun'un yazdığı gibi asabe yani aidiyet şuurudur. Millet kavramının dünyadaki pek çok ulus göz önüne alındığında tek bir tanımı yapılamaz.

Millet en başta dil ve o dil üzerine inşa edilmiş kültüre aid olma bilincini taşıyan insanlar toplumudur. Ancak bu tanım dahi pomakların derin problemini çözmüyor.

Konuyu etnik köken açısından ele alırsanız: bana göre bebim araştırma sonuçlarıma göre -ki bu araştırmalar belli kaynaklar dikkate alınmış ve bazıi kaynakların da niteliği nedeniyle bence göz ardı edilmiş olduğu gerçeğini baştan söyleyerek ve dolayısıyla objektifliği başkalarınca tartışılabilir olma riskini taşıyan, ancak ben kendim mümkün olduğunca objektif düşünmeye gayret ederek bu sonuçlara göre- Pomaklar etnik açıdan sonradan slavlarla karışmış ancak osmanlı dönemnmdeki 500 yıılık süreçte yeniden türklerle karışmış ancak her nedense dili slav-türk karışımı kalmış gerçekten çözümlemesi zor bir toplumdur.

Konuyu dil ve kültür açısından ele alırsanız bir çok pomak arkadaşımın benim göz ardı ettiğim kaynakları da dikkate alarak benden farklı tezler üretmesi doğaldır. Onları yabana atamazsınız. Cevaplamak ve açıklamak zorundayız. Karşı çıkmakla olmuyor.

Arnavutlar hakkında Türk oldukları hakkında kimse beyhude bir tartışmaya gir miyor. Bilmiyorum Türkiyede hatırı sayılır bir Arnavut var. Bunlarda türkleşmiş olmalarına rağmen benim tanıdığım bazı Arnavutlar hiçte kendilerini Türk olarak tanımlamıyorlardı. Tabi ben onlar adına konuşmuyorum.

gelelim Boşnaklara.  Bugün türklere kültür ve dinsel açıdan en yakın ve sevgi dolu toplum olan Boşnakların da Türklüğünü tartışmıyoruz. İlginç olan husus TC vatandaşı olan Boşnaklar TRT nin meşhur etnik dillerde yayınlarındaki Boşnakça yayını memnuniyetle karşılayacaklarını umarken ne lüzumu var gibi karşıladılar.

Hatta hatta TRT nin vasıtasıyla aşağı yukarı ne anlattığını fark ettiğimiz Kürtçe yayın da özel eğitim izni verildiğinde kürtlerin ilgisinin ne kadar cılız kaldığı ortadadır.

Yani bir şeyi yasaklarsanız o şeyi başınıza sorun edersiniz. Serbestlik ortamında kimse gereksiz taleplere başvurmaz. Bir kardeşimin iddiasına göre Kırklarelinde pomak-türk karışık bir köyde zaman zaman Jandarmanın gelip pomakça konuşanlara dayak attığı ifade edilmişti. Bizim köylerimiz Manisa ve İzmir civarında olduğu ve eskiden özellikle orman yasakları konusunda jandarma baskısı sözkonusuydu, ama bizim buralarda pomaklar üzerinde böyle bir baskı hakkında büyüklerimizin bir şey anlattığına şahit olmadım.

Şu bir gerçek ki: Muhaceret hatıralarının canlı olduğu, Balkanlardan canını zor kurtararak Anadoluya göç edenler burada can ve mal güvenliğini fazlasıyla buldukları ve köylerinde pomakça konuşmalarına karışılmadığı için atalarımız burada daha fazlasını aramamışlar. Kültürümüz bizzat atalarımızın ilgisizliği nedeniyle zamanla unutulmuş.. Kültürümüzü kaybetmenin 2 ana nedeni var. Bir devlet baskısı bana göre yok ancak: yeni yetişen neslin özellikle şehirlerdeki pomakların çocukları pomakçayı ve kültürünü öğrenemedi.
İkinci önemli neden Televizyon kültürünün bütün alt kültür unsurlarının üzerinden silindir gibi geçmesi ve onları yok etmesidir. Bazı pomak kardeşlerimle ters düşme pahasına da olsa ben TC nin hiç bir kültür üzerinde bilinçli, sistemli ve zora dayalı bir asimilasyon politikası uyguladığını sanmıyorum. En azından bu hiç bir zaman baskıcı yöntemlerle uygulanmamıştır. Doğal bir asimilasyon kendiliğinden gerçekleşmiştir. Buna bazıları asiimilasyon adı da verebilir, kaynaşma adı da verebilir.

Alt kültürler ancak kapalı köy hayatında korunabilir. Pomakların önemli bir kısmı Türkiyede şehirlere yerleşmiş olunca daha baştan bu asimilasyonu kendiniz kabul etmişsiniz demektir. TC ye kızmaya grek yok. Zaten TC anayasası devleti kendini tanımlamıştır. Bunu bilen kimselerin bir anlamda Türkiyeyi sadece türkleri ve Türk Kültürünü kayıran bir devlet olduğu iddiasını öne sürdüğünü sanmıyorum. Bunu  Türkiyede sadece malum bir etnik grup yapıyor. O da sırtını dışarıya dayadığı için. Onun da dışarıda abileri olmasa belki o da sesini çıkaramayacak..

Konuyu saptırmak istemem: Problem Pomak göçmenlerle onların çocukları arasında derin bir kültür ayrılığının oluştuğu ve benim gibi bunu hisseden yeni nesil TC vatandaşı Türk kültürü ile yetiişmiş ve kuşkusuz bu ülkeyi seven insanların içindeki (benim içimdeki ) unutulan ana kültüre karşı duyulan özlem ve arada kalış sızıntısıdr.

Bulgaristandaki pomakların da sanmıyorum ki onlar:   Bulgaristan devletinin içinde kendi kültürlerini koruduklarını sansınlar.. Benim bir tezim olan ve bazı kardeşlreimce garipsenen Pomak kültürünün mesela Edirne ve Kırklareli illerimizin kültürüne dayandırılarak Türkçeleştirlmesini ortaya atmıştım. Bunu bazı kardeşlerim  o da bir çeşit asimilasyon ve taviz anlamında konuştu. Peki ama şu anda Bulgaristandaki söylenen şarkılarımız aslında pomakça mı yoksa düpedüz bulgarcalaştırılmış halimidir ? Bunu özellikle bilen arkadaşlara soruyorum. Pomak kültürü eğer hiç değilse böyle olsun korunsaydı ben bugün daha farklı konuşacaktım.

Aslında bu bir çözüm değil bizce ..Ama laz ve kürt kültürlerinin türkçeleştirlerek bu ülkenin bir zenginliği haline getirilmiş olması bana bu düşünceyi vermişti. Hiç değilse böyle.... Onun için bir yazımda bir kardeşime sitem etmiştim. Merak etmeyin biz heryerde zaten ölüyoruz. başka kültürlerin içinde yok oluyoruz. Pomakça can çekişen bir kültür örneği olarak son nefesini vermeden önce bizim feryadımızı bazı kardeşlerimizce mikro milliyetçilik, kendini türk kültüründen soyutlamaya çalışma anlamında en azından bana uymayan ithamlarla rencide ediliyoruz. Biraz radikal konuşanlarımız kapının önüne konuluyor.

Son sitemim: Belki bizi anlamanız için...
Ana diliniz nedir diye sorduğunuzda şu Türkiyede kaç kişi yada yüzde kaçı Benim ana dili Türkçedir diyecektir.
Bana sorun cevap vereyim: Benim ana dili Pomakçadır. Şaşırdınız mı. Tekrar sorun: senin konuştuğun dil nedir? cevabım Türkçedir. İşte Bizim içimizdeki sızının ps...olojik ve sosyolojik bilimsel nedeni budur.

Bu soruya Türkiyenin her yerinden buna benzer cevaplar alacaksınız. Zira benim hatırladığım kadar en son 1965 nüfus sayımında -O zamanki idarecilerce sonunun nereye gideceği hesab edilmediğinden olacak- Ana dili sorusu vardı. 1965 nüfus sayımına göre Türkiyede 25 000 vatandaşın pomakça konuştuğu tescil edilmiş. Bu durum başka dilleri konuşanları da içeriyor.

Bu soru sonradan başka hangi dili biliyorsunuz diye değiştirildi. Ben askerde iken yapılan bu nüfus sayımında 1985 yılında askerlerin bir kısmı bildiği başka ı dil olarak kürtçe yazmışlardı O askeri ortamda bile kimse buna müdahale etmemişti.

Zaten her zaman diyorum. Reel politik ortam değiştikçe toplum ve devlettete kendini farklı tanımlara yeniden tabi tutar.
O yüzden Cumhuriyetin ilk yıllarında hiç sorun teşkil etmeyen bir sürü bölge tanımları zaman içinde özenle ayıklanmıştır.
O da TC idi şimdiki de TC dir. Demekki eskiden sorun oluşturmadığı için reaksiyonlara neden olmayan ve babalarımızın şikayet etmediği durumla,r şimdi bu değişimler ve yeniden tanımlar doğrultusunda bizm gibi ana-baba kültürümüzünden uzaklaşmış olduğumuzu fark ettikçe, bizleri bazı şeyler rahatsız etmeye başlıyor. Ve bazı özlemler kendini hissettiriyor.

Türk milletine yüzyıllardır hizmet etmiş, Pomak kelimesinin bir anlamı Türk yardakçısı olarak bulgarlarca bize hakaret anlamında yapıştırılmış bir unsura yabani gözle bakılır olması yada neden tam bizim gibi değilsiniz diye itham edilmemiz, Şarkılarımızı unutmayalım diye seslendikçe neredeyse ayrılıkçı tavrı gösterilmesi bizi üzüyor. Başkaları beni ilgilendirmiyor. Ben bağımsız olarak düşüncelerimi bu platformda ifade etmeye çalışıyorum. Dereye giren paçalarının ıslanmasınıa razı olmuştur. O yüzden reaksiyon gösteren kardeşlerimizin tavırlarını hoş karşıladığımı ifade ediyorum.

Konu kendisini sıkan kardeşlerim için sanıyorum bu sitede onları ilgilendirecek ve eğlendirecek çok bölüm var. Pomak konusunun karmaşası onları rahatsız ederse onlara eğlence - mizah bölümündeki pomak fıkralarını okumalarını ve lütfen pomaklarla ilgili fıkralarla o bölümü zenginleştirmelerini istirham ediyorum.
Sevgiyle kalın..


« Son Düzenleme: Ocak 31, 2007, 10:25:40 Gönderen: bogutevolu » Logged

Nassınız, eyi misiniz ?
Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 9
Balkanlar.Net  |  Balkan Dünyası  |  Pomaklar , Goralılar , Torbeşler  |  Konu: (POMAKÇA)nedir,nasıl bir dildir, ne değildir. « önceki sonraki »
    Gitmek istediğiniz yer:  



    MKPortal C1.2.1 ©2003-2008 mkportal.it
    Bu safya 0.03338 saniyede 22 sorguyla oluşturuldu

    Emlak ilanları, araba ilanı ver Blog